Ons team

Wat goed dat je om welke reden dan ook op deze pagina bent terecht gekomen. Hier stellen wij ons aan je voor zodat je een beeld krijgt van wie we zijn en waarom we doen wat we doen!

Wij zijn Wilco en Anita Verdouw, getrouwd en hebben 2 kinderen. Twee geweldige jongens. Op de weg van het opvoeden van onze 2 fantastische en leukste kinderen van de wereld, zijn we al heel wat obstakels tegen gekomen. Natuurlijk zal elke ouder wel hobbels tegenkomen in de opvoeding en het soms een uitdaging vinden. Maar als je kind na 2 maanden kleuterschool op de bank apathisch voor zich uit zit te staren en dan ineens zegt dat hij zich zo eenzaam voelt, niet meer naar school wil, op school een ander kind is dan thuis, dan is dat geen fijne gedachte als je weet dat ze nog zo lang naar school moeten. Wij herkenden onze zoon op een gegeven moment niet meer..

Met het voor het eerst naar school gaan zijn we in een levensgrote puzzel terecht gekomen. Want een kind hoort zich toch fijn te voelen, ze was slim genoeg! Zeer sociaal zijn, maar geen vriendjes of vriendinnen hebben. Daar zijn we ons in gaan verdiepen. Al voordat school in zicht kwam was een ontwikkelingsvoorsprong zichtbaar. Thuis speelden we in op wat hij wilden leren, we hebben al snel leeftijdsaanduidingen op puzzels en spellen los gelaten. Het vermoeden dat hoogbegaafdheid speelde werd steeds groter. In die tijd was begeleiding hiervoor er nog maar heel weinig. We vonden een externe plusklas dat zichtbaar goed deed. Het contact met de andere kinderen verliep heel anders dan op school! Vanuit die ervaring hebben we Happy2school opgezet. In 1e instantie om ”peercontact” mogelijk te maken voor kinderen die hetzelfde ervaarden en geen aansluiting vonden in hun klas. Nu bieden daarnaast ook hulp aan individuele kinderen, geven trainingen in groepjes en staan ouders bij in de begeleiding van hun kind(eren).

Anita is werkzaam in het Basisonderwijs waardoor er pedagogisch en didactisch deskundigheid in huis is. Ze is zich gaan specialiseren op het gebied van hoogbegaafdheid en daarnaast in beelddenken, dat vaak bij hoogbegaafde kinderen een veel voorkomende denk en leerstijl is. Van daaruit heeft zij de opleiding tot Kernvisiecoach gevolgd en helpt kinderen (ook als er geen hoogbegaafdheid aan de orde is) o.a. vanuit de kernvisie methode.

Wilco heeft een opleiding tot kindercoach gevolgd. Daarnaast is hij trainer Snel leren = leuk leren. Voor jongens en meiden die voortgezet onderwijs volgen is deze training gericht op HOE je iets moet leren. Op school wordt wel verteld wat ze moeten leren maar HOE je dat moet doen is vaak nog veel te weinig aandacht voor. Hier lopen ze dan vaak op vast met slechte cijfers, demotivatie en faalangst tot gevolg.

Wanneer je vast loopt met je zoon of dochter of hoogbegaafdheid nu wel of niet aan de orde is, je hulp zoekt of je talloze vragen hebt, schroom dan niet om contact met ons op te nemen! We horen vaak als reactie van ouders dat het al heel fijn is om een ”luisterend oor” te treffen. Dat je het gevoel krijgt dat de persoon aan de andere kant van de lijn je snapt en begrijpt. Dus: ”Wij staan voor je klaar!”